Liderlik ve Sürdürülebilirlik Eğitimi Programı
Şırnak Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Şırnak Ticaret ve Sanayi Odası İşbirliğinde Yürütülmektedir
Modern iş dünyasında liderlik, dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik odaklı kapsamlı bir eğitim programı. Ekim-Kasım 2025
Dr. Ögr. Üyesi Seda ÇELİK
Liderlik gelişimi, bir bireyin bir kuruluş içinde liderlik rolünde performans gösterme yeteneğini geliştirme sürecidir. Bu süreç, liderlerin işlerini yönetme, çalışanları yönetme ve organizasyonel başarıyı artırma becerilerini güçlendirir.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
14 Ekim | Perşembe | Aktif |
Doç. Dr. Rasım ÇEKİK
Dijital dönüşüm, bir kuruluşun dijital teknolojiyi bir işletmenin tüm alanlarına entegre etmek için uyguladığı süreçtir. Bu, insan ve çevre odağında teknolojinin sosyolojiyle etkileşiminden doğan yaratıcı yıkımla yeni bir yönetim, üretim ve tüketim modeli oluşturur.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
21 Ekim | Perşembe | Aktif |
Dr. Öğr. Üyesi Kümra ŞANLI
Kişisel gelişim, bireylerin hem özel yaşamlarında hem de iş dünyasında daha mutlu, başarılı ve etkili olmalarını sağlayacak becerileri kazanmalarını ve mevcut potansiyellerini geliştirmelerini hedefleyen sürekli bir süreçtir. Zaman yönetimi, iletişim becerileri, stres yönetimi, özgüven gelişimi ve hedef belirleme gibi konuları kapsar.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
28 Ekim | Perşembe | Aktif |
Dr. Ögr. Üyesi Şahin NAS
Dış Ticaret, ülkeler arasındaki mal ve hizmet alışverişini kapsayan, ihracat ve ithalat süreçlerini yönetmeyi, uluslararası pazar koşullarını analiz etmeyi ve küresel ticaret mevzuatına uyum sağlamayı içeren kapsamlı bir disiplindir. Bu eğitim, katılımcılara gümrük işlemleri, dış ticaret finansmanı, lojistik çözümleri ve uluslararası pazarlara açılma stratejileri konularında pratik bilgiler sunarak, işletmelerin küresel rekabette avantaj sağlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır..
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
4 Kasım | Salı | Aktif |
Dr. Ögr. Üyesi Hakan DUMRU
İklim değişikliği, küresel ısınmayı ve bunun Dünya'nın iklim sistemi üzerindeki etkilerini ifade eder. Uzun vadeli hava koşullarındaki değişimler, gıda ve su kıtlığı, seller, aşırı sıcaklar gibi sonuçlar doğurur.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
16 Ekim | Perşembe | Aktif |
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep SEVGİ BALIK
E-ticaret, mal ve hizmetlerin internet üzerinden alım satımıdır. Elektronik endüstrisinin en büyük sektörü olarak, yarı iletken teknolojilerindeki ilerlemelerle geleneksel mağazacılığın dijital karşılığını sağlar.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
23 Ekim | Perşembe | Aktif |
Doç. Dr. Yelderem AKHOUNDNEJAD
Seracılık, bitkilerin kontrollü bir ortamda yetiştirilmesidir; örtü altı yetiştiriciliği olarak da bilinir. Sebze, meyve, çiçek gibi ürünlerin sera, cam veya plastik örtü altında verimli üretimini sağlar.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
30 Ekim | Perşembe | Aktif |
Dr Ögr. Üyesi Seda ÇELİK
Rekabet stratejisi, bir işletmenin sektördeki rakiplerine karşı rekabet üstünlüğü sağlamak için uzun vadeli planlar yapmasıdır. Maliyet liderliği, farklılaşma ve odaklanma gibi teknikler içerir.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
04 Kasım | Salı | Aktif |
Prof. Dr. İbrahim HÜSEYİN
Şırnak'ta İhracat Potansiyeli, bölgenin coğrafi ve ekonomik özellikleri göz önüne alındığında tarım ürünleri (özellikle antep fıstığı, badem, ceviz ve organik bal), hayvansal ürünler (yün, deri, peynir), madenler (özellikle petrol ve doğalgaz), el sanatları ürünleri ile yenilenebilir enerji alanında önemli fırsatlar barındırmaktadır. Bölgenin sınır ticaretine uygun konumu ve genç nüfus dinamizmi dikkate alındığında, tarıma dayalı sanayi, tekstil ve enerji sektörlerinde işlenmiş ürün ihracatı geliştirilerek bölgesel kalkınmaya katkı sağlanabilir.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
06 Kasım | Perşembe | Aktif |
Dr. Ögr. Üyesi Zeynep SEVGİ BALIK
E-İhracat, geleneksel ihracat süreçlerini dijital platformlara taşıyarak internet üzerinden yurt dışına mal ve hizmet satışı yapılmasını ifade eder. Bu süreç, online pazaryerleri, e-ticaret web siteleri ve sosyal medya platformları aracılığıyla uluslararası müşterilere ulaşmayı, dijital pazarlama stratejileri kullanmayı, uluslararası ödeme sistemlerini entegre etmeyi ve küresel lojistik çözümlerini yönetmeyi kapsar. E-ihracat, KOBİ'lerin ve bireysel girişimcilerin düşük maliyetlerle küresel pazarlara erişimini sağlayarak ihracatın demokratikleşmesine katkıda bulunur.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
11 Kasım | Perşembe | Aktif |
Doç. Dr. Asaf Tolga ULGEN
Yeşil dönüşüm, ekonomik, sosyal ve çevresel açıdan sürdürülebilir bir geleceğe yönelik çevre dostu yaklaşımları benimseyen bir süreçtir. Doğal kaynakların korunmasını ve paydaşlara yarar sağlayan bir modeli teşvik eder.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
11 Kasım | Salı | Aktif |
Doç. Dr. Seda HÜSEYİN
Kurumsal İletişim, bir kurumun iç ve dış paydaşlarıyla olan tüm iletişim süreçlerini yönetmeyi, kurum itibarını korumayı ve güçlendirmeyi, marka bilinirliğini artırmayı ve kriz durumlarında etkili iletişim stratejileri geliştirmeyi kapsayan kapsamlı bir yönetim disiplinidir.
Eğitim Takvimi
Tarih | Gün | Durum |
---|---|---|
--- | --- | Aktif |